مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 فروردین 1400 ساعت 07:402021-04-06اقتصادي

فارس من|علت شکل گیری بازار سیاه سیمان/مهمترین مانع صنعتگران در سال پشتیبانی تولید


یک کارشناس صنعت سیمان، قیمت گذاری مناسب سیمان بر اساس هزینه حمل و نقل کارخانه ها را خواستار شد و گفت: مهمترین مانع در این صنعت، عدم توجه به قیمت تمام شده تولید است.

- علی محمد بُد در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با بیان اینکه طبق اعلام مدیران بورسی، هر شرکتی که سهامش در بورس پذیرفته می شود، تولیداتش باید از شمول قیمت گذاری آزاد شود، اظهار داشت: در حال حاضر سیمان و فولاد وضعیت مشابهی دارند اما قیمت گذاری فولاد تقریباً آزادانه صورت می گیرد و این موضوع در مورد سیمان اتفاق نمی افتد.

وی با اشاره به افزایش هزینه تولید سیمان در کشور، گفت: قیمت تمام شده تولید سیمان بیش از 35 درصد رشد داشته است و در این شرایط اگر قیمت سیمان تعدیل نشود کارخانه ها با مشکلات زیادی روبرو می شوند و در نهایت تولید این محصول کاهش خواهد یافت.

بُد با تاکید بر لزوم توجه بیشتر به صنعتگران و رفع مشکلات تولید در سالی که با عنوان تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها نامگذاری شده است، اظهار داشت: تولیدکنندگان سیمان با مشکل قیمت گذاری مناسب محصولاتشان روبرو هستند و همین موضوع مانع از اجرای طرح های توسعه ای و جدید در صنعت سیمان شده است.

وی افزود: در حال حاضر در برخی شهرها از جمله تهران بازار سیاه 100 درصدی برای سیمان وجود دارد به طوری که هر پاکت سیمان را از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارس من|علت شکل گیری بازار سیاه سیمان/مهمترین مانع صنعتگران در سال پشتیبانی تولید

فارس من|علت شکل گیری بازار سیاه سیمان/مهمترین مانع صنعتگران در سال پشتیبانی تولید